10 December 2010

kalaula aku jadi cikgu(versi dialog)

kalaulah aku seorang cikgu yang.....
berikut mungkin menjadi dialog yang aku akan gunakan di sekolah 
kalau aku seorang cikgu yang...

cikgu yang penyayang
"ahmad, jangan nakal lagi ye..cikgu lempang sebab cikgu sayangkan 
kamu.."
"syuib, meh sini cikgu peluk..dapat gak syuib jawab soalan ni 
ye..."wekk
"nurul, anggapla cikgu daddy kamu kat skola, jangan nangis nak balik 
je..alo bucuk2...."

cikgu yang tegas(bekeng)
" kalau cikgu nampak lagi mamat pakai seluar jeans kat skola, cikgu 
bogelkan kamu..."
"aiii minah, kamu sengaja nak buat cikgu marah ye datang lewat?"
"what!!! kamu lap hingus kamu kat tudung muni ke?"

cikgu yang pembenci
"kalau dah bodoh, tak payahla nak buat baca buku tu..takkan lulus 
punye.."
"ko ingat aku ni abang ko ke nak buat gurau-gurau dalam kelas?"
"woi mangkuk, meh sini ko "

cikgu yang penyedih(kuat majuk)
"kamu conteng lagi papan hitam, cikgu takmau masuk kelas 
kamu..sob2" 
"sampai ati kamu ketawa tengok cikgu terjerumus dalam longkang 
tadi..takmau kawan..waaa"

cikgu yang bisnesmen
"mamat, busuknya kamu..nak beli minyak wangi cikgu tak?"
"1+1=2, kalo 1 ni cari 3 orang lagi dowbline die berapa kamu ada 
sekarang?"
"citi, cantiknya tudung kamu ni..kat mane mak kamu cari ek? nak lagi 
tak?cikgu kasi murah kat mak kamu..pesan kat mak ye.."

cikgu yang gossipmen
"aii..kamu dah besar mesti cantik taw, ada akak yang singgle tak?"
"kamu tau tak atikah dari darjah 6 tu da gambar berdua dalam 
fesbook ye?
"cikgu tikah garang tak? kalau cikgu dengan cikgu syapik sape lagi 
hensem?"

*sebahagian anak murid aku yang menjadi legend dengan kedegilan beliau, takde challangger lagi sampai sekarang..aku rase dah jadi baik kot sekarang.hohoho(sk pagar besi)

ini munggkin menjadi buah mulut aku atau mane-mane cikgu yang 
berada dalam situasi cikgu-cikgu yang terpilih di atas.
walau apa pun yang mengganggu otak kita ni, ingat tugas adalah 
amanah, objektif pelajar tu adalah tanggungjawab dan kejayaan 
adalah keberkatan yang di anugerahkan kepada kita.
tahun depan akau akan praktikum di sekolah rendah beladau kolam, 
manir. sekolah tersebut adalah sekolah terbaik UPSR Malaysia tahun 
lepas kalau tak silap..matillaaaaa..=)
"ya Allah permudahkan segala urusan aku..aminnn"