12 April 2011

pagi yang menyayat hati~

minggu ni merupakan minggu pendidikan islam sekolah aku,
so setiap pagi akan ada aktiviti untuk budak-budak ni ha..
pagi semalam, ustazah-ustazah membuat aktiviti mengeja jawi..

nak dijadikan cerita

dalam ketakutan ramai-ramai pelajar "mengecil diri" untuk mengelakkan dari disoal di atas pentas,
aku terkejut sorang budak darjah 1 ni menangis kat tepi garage(merajuk)
soal punye soal, die nangis sebab ustazah tak panggil die pun..
die ni nak jawab kuiz sebenarnye..tapi ustazah tu tak nampak ye angkat tangan...lol
so aku nasihatkanla cube lagi besok, angkat tangan sambil jerit-jerit bile ustazah nak bagi soalan=)
so aku pun blah,

gempar lagi!!

aku tengok budak tadi takmau berganjak dari tempat die berdiri
die bak jawab jugak!!haha. aku garu kepala, bagus sungguh dak ni..
so, aku kua duit singget, aku suh ye eja bola dalam jawi..
"ba wau bo, lam alip la, bola" yea!!aku suh dak pengawas tepuk tangan..
pahtu budak tu suka hati masuk kelas..huhu
arini pulak, kuiz bahasa arab, aku tengok budak tu dah dapat naik pentas untuk jawab dan berjaya..lol

terpikir,

budaya pro-aktif budak tu buatkan aku malu
tak berani untuk kehadapan untuk bersuara
"cikgu, takkan nak amek air semayang kene berkaki ayam dari tandas?"
"saya bak wat program ni dan ni"
"saya nak handle untuk multimeldia dan seranta"
"saya nak pembaharuan itu dan ini"
"tengok cikgu tu, bla bla bla"
tapi semuanya di dalam hati aku je..
aku low profile beb..cikgu la katakan..
sampai bile nak ada pembaharuan gitu?

pikir...pikir....bulp..tdozzzZZZZzz
*berani kerana benar!!lol