02 April 2011

sesudah sekian lame

seudah sekian lamanye blog aku dipenuhi dengan sesawang kerana tidak pernah dijenguk-jenguk
tiada masa nak tulis ape-ape entry pon, bukan tak berkesempatan..tapi ketandusan idea..

diam..~

untuk mengharungi hidup sebagai pelajar dan pendidik pada masa yang sama membuatkan aku letih..
walaupun sudah masuk bulan kedua aku bertugas di sekolah kebangsaan Beladau Kolam, manir..
sekolah luar bandar cemerlang..tahun lepas no 2 terngganu, tahun sebelumnya johan belaka..
cemerlangkah sekolahnya?

terpikir..

indah khabar dari rupa
bagaikan tin kosong yang nyaring berbunyiknya..
kesian dengan tekanan guru-guru kat sekolah ni..
mahukan pelajar yang cemerlang, akan tetapi perasaan guru diabaikan..

diketuk dan ditukul setiap hari..

mungkin ini kehidupan aku selepas bergelar guru kelak?
atau mungkin menjadi lebih selesa?


tanggungjawab..~

tahun aku akan melepaskan dan menerima tanggungjawab
bakal melepaskan tanggungjawab sebagai pelajar
bakal melepaskan tanggungjawab sebagai guru praktikal
bakal melepaskan diri dengan kongkongan "pintu Pagar"
dan bakal menerima tanggungjawab sebagai ketua..


muhasabah..~

tanggal 30mei ini akan termenterai tanggungjawab sdn bhd aku dan beralih kepada fasa baru
semoga dengan pengorbanan kesulitan sekaran, Allah memberikan kemudahan dan hikmah kelak..

mungkin disini, dan mungkin di sana kelak~ ameeen..

*bermonolog dalaman